lunes, 23 de mayo de 2011

Reunió amb la Comissió d'atenció a la diversitat

Vaig estar present a la reunió de la Comissió d’atenció a la diversitat. En aquesta Comissió hi estan inscrites la directora, la Cap d’estudis, la mestra d’educació especial, una de les mestres d’acollida i dos tutors de infantil i primària .
Durant aquesta reunió es va parlar sobretot dels plans individualitzats. I la cap d’estudis va presentar a la resta el que, conjuntament amb mi, vam realitzar. La sensació que vaig tenir és que hi havia força desconeixement d’aquest nou document, encara pensen amb els ACI, i que havia d’elaborar l’escola, i això provocà un neguit força evident sobretot a les mestres d’educació especial i d’acollida.

Degut a la importància del tema per a tot el professorat ( ja que aquest document implica a tutors, especialistes i no només a la mestra d’educació especial i les d’acollida) es va creure convenient convocar a tots els mestres del claustre i fer una explicació general. Es va decidir que les mestres d’educació especial, les de l’aula d’acollida, i la de reforç amb el vist i plau de la cap d’estudis elaborarien els documents. Les mestres responsables de fer els documents, però, no ho veien gaire clar doncs pels seus comentaris, creien que aquesta feina li pertocava a la psicopedagoga . Vaig consultar les instruccions d’inici de curs :“El pla individualitzat l’elabora l’equip de mestres o de professorat i els altres professionals que participen en l’atenció educativa de l’alumne/a coordinats pel tutor/a. Es demana la participació de l’equip d’orientació i assessorament psicopedagògic (EAP), sempre que es consideri necessari, o d'altres professionals dels serveis educatius que tinguin relació amb l’alumne/a. Si el centre ho considera convenient, també poden formar part de l’equip que elabora el pla individualitzat professionals d’altres àmbits, com el social o de la salut.” i vaig poder corroborar que les mestres estaven equivocades i que potser ens trobàvem en un cas d’hiperresponsabilització en vers a la psicopedagoga. Per això és tan important la comunicació ja que potser s’ha creat un ambient una mica tens perquè no s’ha parlat o aclarit què és el que toca fer a cadascú.

El fet és que trobo que dins l’equip de mestres hi ha un bon ambient de treball però la relació amb la psicopedagoga pot ser no és tan bona com hauria de ser. El que demanen és més ajuda per part seva perquè, per manca de temps i recursos es troben que acaben fent tot el PI entre els tutors i la mestre d’EE i les d’acollida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario