viernes, 22 de abril de 2011

Les primeres setmanes

Per qüestions d’horaris, tant del meu com els de les Aules d’Acollida i d’Educació Especial no puc assistir a gaires sessions, però per altre aprofito les hores que dedico al Pràcticum I per preparar activitats, materials, exàmens... i recollir tota la informació possible de cara a la Memòria.

Amb els alumnes d’acollida hi estic una sessió de suport de coneixement del medi. En aquestes classes hi ha els alumnes de cicle superior que són nouvinguts o que han estat poc escolaritzats i per tant tenen problemes amb la llengua i un alumne d’educació especial que també té moltes dificultats amb l’idioma i de relació amb els companys i els adults. Assisteixen cinc nens de 5è, quatre del Pakistan, dues nenes i dos nens (un d’ells és el nen d’educació espcial) i un nen xinès. De 6è són sis alumnes, tres nois i una noia xinesos, un pakistanès i un altre indi.
Durant unes quantes sessions han estat treballant l’Edat Mitjana, ja que tenien visita programada, tot el cicle, al Museu d’Història de Catalunya. He ajudat a la mestra a preparar una mica aquestes sessions buscant materials i imatges: objectes de l’època que s’utilitzaven per caçar, per lluitar (caçadors, cavallers), el castell (rei, reina, princesa) amb els diferents espais (el pati d’armes, la masmorra, la torre...) i la piràmide social; el campament Paleolític, el poblat Neolític i com pintaven el homes prehistòrics.
També s’han estudiat els animals treballant el vocabulari, la classificació, diferenciant dibuixos...segons si tenen quatre potes, aletes o ales, com es mouen, com tenen el cos i com neixen (ovípars i vivípars). I vaig ajudar a la mestra a preparar l’examen d’aquest tema que per cert va anar força bé.

Amb els alumnes del cicle mitjà hi estic més hores, a hores de català i mates. Normalment no coincideixen els mateixos alumnes a català que a mates, sobretot a les aules d’acollida, però en aquest cas, al cicle mitjà hi ha tres alumnes i són els mateixos per les dues matèries, i aquests són d’educació especial amb nivells diferents. Un nen pakistanès que va a tercer, va arribar l’any passat i només pot venir poques hores perquè té una enfermetat molt poc coneguda “epodermòlisis bullosa” i necessita una vetlladora. Els altres dos nens van a quart, són una nena del Pakistan i un nen de l’Equador. A català cadascún té un nivell i un ritme de treball diferent però tenen el mateix llibre, el Nou Bufí de primer de l’editorial Vicens Vives. Així com el nen de tercer i la nena de quart saben llegir, de manera mecànica el nen i bé i entenent força el que llegeix la nena, encara estan treballant les lletres, el nen de quart sí entén el que llegeix i sap separar per síl•labes i buscar la tónica.
A matemàtiques també hi ha tres nivells molt diferenciats. Mentre que el nen de tercer està repassant els nombres de l’1 al 20 i què significa la desena, el altres dos multipliquen per una xifra i fan problemes on s’han de fer dues operacions per resoldre’ls (suma i resta) o problemes de comparacions amb nombres de dues xifres.

2 comentarios:

  1. Bones!
    Trobo molt interessant el teu projecte de practicum. Així que l'aniré seguint.
    COmentes que els nens estan un parell d'anys a l'aula fins que entren a l'aula ordinària. Aquests nens nouvinguts estan permanentment o només unes hores a l'aula d'acollida?

    ResponderEliminar
  2. Cal que centris les teves intevencions de pràctiques en els aspectes de suport i assessorament que una psicopedagoga pot oferir en un aula d'acollida. Els posts que has deixat serien més les experiències de treball d'una mestra al "cole".

    Cal aprofitar també l'eina del blog per afegir-hi enllaços o recursos que es puguin consultar al voltant del tema de les teves pràctiques.

    ResponderEliminar