domingo, 17 de abril de 2011

La Revista Diverbleach

Un aspecte molt interessant que s’està vivint a les aules aquests dies previs i durant la Setmana Cultural del centre, és el Treball de la Revista. Us explico: és la revista que any rere any, van començar l’any 1999, realitza l’Escola Miquel Bleach i s’anomena “Diverbleach”. Es publica pels voltants de la Setmana Santa, una o dues setmanes abans coincidint amb la festa de Sant Jordi i la Setmana Cultural. A banda d’altres activitats programades, la revista és un recull de treballs amb activitats que han fet tots els alumnes del centre d’un tema en concret, triat per l’Equip Pedagògic de l’escola que són els coordinadors de cada cicle i l’equip directiu. D’aquest tema cada curs es centra en un aspecte (subtema) Normalment la temàtica està relacionada amb la celebració o commemoració d’algún fet transcendental o sinò de temes relacionats amb la festa de Sant Jordi o que es poden derivar. Per exemple:


  • L’any 2002 van fer un projecte sobre Gaudí, per tal de commemorar els 150 anys del seu naixement.

  • El 2004, van voler plasmar la Interculturalitat i Diversitat del centre aprofitant un dels tres eixos fonamentals del Fòrum de les Cultures que es celebrava aquell any a Barcelona.

  • L’abril del 2005 fou l’any del Llibre i la Lectura i la feren sobre els llibres i el foment de la lectura.

  • L’any 2006 es commemorava el 250è aniversari del naixement de Mozart i la van dedicar a la Música.

  • Per últim, us presento la publicació que van confeccionar l’abril de fa dos anys dedicada als herois, ja que si recordem, que per aquestes dates s’acosta la Diada de Sant Jordi: http://www.xtec.cat/ceip-miquel-bleach/revista2009/revista2009.html

També us mostro algunes imatges d’aquests dies treballant la revista a les aules d’Educació Especial i d’Acollida I i Acollida II. Aquest any està dedicada a les Festes Tradicionals.

La peculiaritat és que aquest treball es realitza a les classes de llengua catalana. Com ja he explicat, és un centre amb molta immigració i alumnat nouvingut poc o gens escolaritzat i es fan molts agrupaments, això vol dir que tots els agrupaments que fan català treballen la part que els hi ha tocat tenint en compte les característiques del grup en qüestió. Una vegada han treballat el contingut, proposen una activitat a realitzar que està relacionada. Quan es munta la revista es reparteix i cada alumne/a té el seu exemplar que durant uns dies treballarà a les hores de llengua i amb el seu grup. D’aquesta manera tots els alumnes en major o menor dificultat poden realitzar les activitats i aprendre moltes coses, des dels més petits fins els més grans. També és una bona eina perquè els propis alumnes coneguin com treballen els seus companys i per suposat, perquè les famílies siguin coneixedores d’aquesta tasca, que no és res més que una estratègia més, divertida, o si més no diferent, d’aprendre llengua d’una manera cooperativa i integradora.

És una revista feta pels alumnes i adreçada als alumnes on al darrera de cada publicació hi ha el resultat d’una gran tasca per part de tots que realitzen amb molta il•lusió.




No hay comentarios:

Publicar un comentario