No havia sentit parlar gaire de l’escolaritat compartida fins fa poc temps. Al centre on treballo hi ha el cas de dos alumnes però no són alumnes que conegui i ara a l’escola on faig les pràctiques n’hi ha dos també. Són nens més grans, de l’E.S.O., però n’hem estat parlant l’Anna i jo i ho he trobat molt interessant. Els pares escullen l’escola que volen i l’E.A.P. fa la sol•licitud. Normalment, aquest centre treballen amb l’Escola d’educació especial Fàsia. El disseny del pla de treball el realitzen ambdós centres i s’assembla molt a un P.I. (petita història de l’alumne, ajudes que rep dins i externes, horaris, matèries...) i les coordinacions solen ser trimestrals. L’expedient de l’alumne el té el centre on més dies hi va el nen i les notes les posen també els mestres del centre on hi està més dies i es diu que “té l’escolaritat”
Aquesta atenció educativa de l’alumnat en les unitats d’escolarització compartida té un caràcter excepcional i es produeix només quan el centre ha exhaurit totes les possibilitats d’adaptació i d’atenció personalitzada, d’acord amb els recursos humans i materials disponibles.
Aquests alumnes presenten necessitats educatives especials derivades de la inadaptació al medi escolar i que, a més d’un retard en els aprenentatges, han de presentar de manera reiterada i contínua alguna de les característiques següents:
• Desajustos conductuals greus que es manifestin en situacions d’agressivitat o violència que posin en perill la convivència del centre.
• Absentisme injustificat, rebuig escolar, existència de conductes predelictives greument perjudicials, contraris a les normes de convivència del centre...
Aquesta atenció educativa de l’alumnat en les unitats d’escolarització compartida té un caràcter excepcional i es produeix només quan el centre ha exhaurit totes les possibilitats d’adaptació i d’atenció personalitzada, d’acord amb els recursos humans i materials disponibles.
Aquests alumnes presenten necessitats educatives especials derivades de la inadaptació al medi escolar i que, a més d’un retard en els aprenentatges, han de presentar de manera reiterada i contínua alguna de les característiques següents:
• Desajustos conductuals greus que es manifestin en situacions d’agressivitat o violència que posin en perill la convivència del centre.
• Absentisme injustificat, rebuig escolar, existència de conductes predelictives greument perjudicials, contraris a les normes de convivència del centre...
No hay comentarios:
Publicar un comentario