viernes, 28 de octubre de 2011

Escolaritat compartida (uec)



No havia sentit parlar gaire de l’escolaritat compartida fins fa poc temps. Al centre on treballo hi ha el cas de dos alumnes però no són alumnes que conegui i ara a l’escola on faig les pràctiques n’hi ha dos també. Són nens més grans, de l’E.S.O., però n’hem estat parlant l’Anna i jo i ho he trobat molt interessant. Els pares escullen l’escola que volen i l’E.A.P. fa la sol•licitud. Normalment, aquest centre treballen amb l’Escola d’educació especial Fàsia. El disseny del pla de treball el realitzen ambdós centres i s’assembla molt a un P.I. (petita història de l’alumne, ajudes que rep dins i externes, horaris, matèries...) i les coordinacions solen ser trimestrals. L’expedient de l’alumne el té el centre on més dies hi va el nen i les notes les posen també els mestres del centre on hi està més dies i es diu que “té l’escolaritat”
Aquesta atenció educativa de l’alumnat en les unitats d’escolarització compartida té un caràcter excepcional i es produeix només quan el centre ha exhaurit totes les possibilitats d’adaptació i d’atenció personalitzada, d’acord amb els recursos humans i materials disponibles.
Aquests alumnes presenten necessitats educatives especials derivades de la inadaptació al medi escolar i que, a més d’un retard en els aprenentatges, han de presentar de manera reiterada i contínua alguna de les característiques següents:
• Desajustos conductuals greus que es manifestin en situacions d’agressivitat o violència que posin en perill la convivència del centre.
• Absentisme injustificat, rebuig escolar, existència de conductes predelictives greument perjudicials, contraris a les normes de convivència del centre...

No hay comentarios:

Publicar un comentario