viernes, 18 de diciembre de 2009

Tancament de l'assignatura i avaluació.

Bona nit a tothom!

L’impacte de les aplicacions didàctiques dels blocs és prou immediat. Es desenvolupa amb qualitat una metodología didàctica activa per obtener coneixements mitjançant un aprenentatge col•laboratiu i interactiu, i alhora integrar noves maneres d’aprendre a través d’un aprenentatge que tendeix a la competència en alfabetització digital, com a estadi inicial per a l’obtenció de competències en l’alfabetització en informació. Ens ajuda a exercitar-nos en l’aprenentatge permanent, a través de l’actualització assequible de notícies , recursos i documents que permet els blocs. Una qüestió molt important és que pot desenvolupar amb solidesa una metodologia didàctica d’adaptació tenint en compte dinàmiques i ritmes d’aprenentatge diferents com també estímuls i interessos diversos.
Els blocs evidentment, ofereixen inculcar els principis de la deontologia investigadora i professional, mitjançant una reflexió des de l’experiència sobre els continguts, la qualitat, el treball constant...És un bon recurs per organitzar el contingut i l’argumentació discursiva del contingut, com també per comprometr’s en la qualitat, per assegurar-se així un espai propi en la comunitat, una identitat, mitjançant l’exposició, la defensa i el fonament dels continguts.
Per les característiques, la flexibilitat, el dinamisme, l’aprenentatge distribuit i l’aprenentatge col•laboratiu, els blocs es converteixen en una eina molt útil en la societat del coneixement, en que és necessari l’aprenentatge continuat, al llarg de tota la vida. Els individus que siguin capaços de desenvolupar les competències necessàries per a aquest tipus d’aprenentatge, que descobreixin i adoptin eines i mètodes nous, com els blocs, per crear i enriquir dia a dia la seva base personal de coneixement i desenvolupar aquestes competències, i el que és més important, per compartir-la amb altres que els ajudaran a enriquir-la encara més, estaran preparats per afrontar els reptes de treball i de la vida.

Com ja comentava a l’inici de curs, no tenia coneixement de cap tipus sobre els blocs i haig de reconèixer, no ho negaré, que em vaig posar una mica nerviosa al saber el tipus de feina que es realitzaria i la veritat és que sense saber encara el contingut exacte de l’assignatura em vaig apuntar per fer un curs on-line sobre les Webquest que oferia La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (xtec) però no quedaven places... i, quina casualitat!
A priori pensava utilitzar els coneixements del curs per treballar a l’assignatura de les TIC, quin error. Conforme anaven passant els dies, les hores llegint els mòduls i realitzant les Pac se m’anaven obrint un gran ventall de possibilitats de treball tant del bloc com de les Webquests. Realitzant la Webquest en grup, sort que un dels companys dominava força aquest tipus de recurs sinò encara estava suant. Estic contenta de com “han evolucionat els meus coneixements amb aquesta assignatura”; el fet d’haver creat un bloc, una Webquest, avaluar un material didàctic...per a mi ha estat difícil però ara puc “ensenyar” a l’aula com a mestra i “assessorar i orientar” d’una altra manera com a futura psicopedagoga utilitzant aquests recursos i el que és millor, en totes les àrees i en totes les temàtiques. Només cal “voler” perquè el “puc” gràcies a aquests tres mesos ja el tinc! Per tant avaluo molt positivament aquesta assignatura.

Gràcies a tots i totes!

No hay comentarios:

Publicar un comentario