sábado, 12 de noviembre de 2011

Comencem un PI

Hi havia la necessitat de començar a realitzar un PI a una alumna de primer d’ E.S.O. que ja des de la primària portava arrossegant molts problemes sobretot en les àrees de llengües i matemàtiques i l’Anna encara es pregunta com és que s’ha arribat a aquestes alçades ja que la tutora de la nena d’aquesta any de seguida va veure que alguna cosa no anava bé i ho va parlar amb la psicopedagoga. Jo no conec l’alumna però aquella tarda vaig estar amb l’Anna i la tutora de l’alumna i vaig veure com treballen psicopedagoga i tutora conjuntament.
Ho vaig trobar molt interessant! A més em van demanar la meva opinió amb algunes coses tot i no conéixer el cas. Van ser tres hores que em van passar volant!
Primer de tot ja es van reunir amb la família per explicar el que estava passant i el que farien. La veritat és que es veu que la mare pel que em van explicar li era bastant igual el que es fés...Després, amb la graella d’adaptació a l’aula, el tutor i/o la psicopedagoga van “perseguint” a tots els mestres que donen classe a l’alumna perquè l’emplenin i un cop la tenen, quan poden, tornen a quedar per parlar del cas i començar a redactar conjuntament el PI. Una vegada acaben de realitzar-lo el signen conjuntament amb la representant legal del centre i es concerta una altra entrevista amb els pares per explicar el document i perquè el signin també.
Normalment les matèries que s’adapten són les instrumentals, mates, català i castellà; a secundària també s’ha de fer de l’anglès i de l’alemany a vegades ja que el tenen com a segona llengua estrangera. I el que jo no sabia és que aquest alumnat pot estar exempt de realitzar els exàmens d’aquestes llengües a les P.A.A.U.

No hay comentarios:

Publicar un comentario